Majówka

Ta tegoroczna majówka całkiem różniła się od innych. Koronawirus nadal nie przestaje okrutnie burzyć naszych planów. Odwołane śluby, komunie, zjazdy rodzinne. Urodziny, chrzciny czy wakacje. Wypady weekendowe i wizyty w teatrze. Koncerty. Każdy z nas musiał zapewne odwołać choć jedno takie spotkanie. Tak też było z majówką. Większoć z nas snuła przecież wyjazdowe plany na ten słoneczny pierwszy weekend maja. W tym roku akurat niezbyt długi, ale może i całe szczęście. Jakoś przykro było trochę mniej.

Ja, by nie rozpaczać, postanowiłam ruszyć w przeszłość. Do mojej instagramowej majówki zaprosiłam też innych podróżników i razem odwiedziliśmy cały ogrom wyjątkowych miejsc. Byliśmy nawet na końcu świata! Majówka trwała aż 8 dni i wielką frajdę sprawiło mi nie tylko przekopanie się przez strertę starych zdjęć i odkurzenie folderów, ale też odwiedzenie miejsc innych osób. Byliśmy w Hiszpanii, w Polsce, w Czechach i na Słowacji. Była Australia i Nowa Zelandia, Mauritius i wyspa Mayotte. Był Tajwan i Dolomity. Rany! Gdzie my nie byliśmy w tę majówkę!

Powspominajmy jeszcze raz…

Dziś chciałabym zrobić majówkowe podsumowanie. Raz jeszcze zabrać cię do miejsc, które odwiedziliśmy na początku maja. Jeśli kiedyś będziesz wybrać się do Peru, będziesz wiedziała do kogo zgłosić się po rady.

Zapraszam! Będzie alfabetycznie.

Barbados

Kinga podczas tej majówki zaszalała i zabrała nas w miejsca, które nikomu się nie śniły. Barbados to tylko początek niesamowitych podróży z @the_eysturlands

Bośnia i Hercegowina

To miejsce mieliśmy okazję zwiedzać nie z byle kim! Na wycieczkę tam zabrał nas bowiem sam Haku!

Chile

Za sprawą Kingi i Ivana wylądowaliśmy też na końcu świata! Puerto Williams, czyli najbardziej południowe miasto na ziemi. Chilijskie terytoria antarktyczne! Tak, takie miejsca istnieją! Więcej zdjęć i filmików z tego niesamowitego miejsca znajdziesz na ich Instagramie.

Chorwacja

Kasia wraz z ekipą zabrała nas do Chorwacji.

Czechy

Do Czech zabrały nas zarówno ekipa Totencjusza jak i Asia.

Trochę się tego uzbierało: był Adsprach i Prachovskie Skaly oraz Štramberk i historia uszu – Sławny produkt cukierniczy z lekkiego ciasta piernikowego w kształcie rożka. Legenda mówi, że tradycja pieczenia uszu zrodziła w związku z najazdem tatarskim na okolice miasta (góra Kotouč) w 1241 roku. Mieszkańcy Štramberka ukryci na wzgórzu wypuścili wodę ze zbiornika, zatapiając obóz wroga. Podczas przeszukiwania obozu Tatarów mieszkańcy miasta mieli znaleźć worek wypełniony odciętymi uszami niewiernych, które miały być wysłane na dowód zwycięstwa tatarskiemu chanowi.

Była też Praga, Harrachov i Jilemnice wraz ze swoją zabytkową uliczką Ciekawską. Nazwa jej wzięła się od innowacyjnego rozwiązania i budowania domów wysuniętych względem siebie o jedną oś okienną w kierunku ulicy. Dzięki temu stojąc na środku uliczki widzimy każdy dom. Domy zbudowane są z cembrowanych olbrzymich belek. Szczeliny między belkami zaś wypełnione są obtykiem z iłu, plew i paździerzy. Pierwotnie belki konserwowano krwią wołów, co nadawało im ciemny kolor. Najpiękniejszym fragmentem tych domów są szczyty obite ozdobnymi listewkami. Tam umiejscowiano tabliczkę z prośbą skierowaną do Boga o ochronę domu, lub informacje o dacie budowy domu. Domki pierwotnie zamieszkiwali rzemieślnicy. Dziś możemy zobaczyć już tylko fragment budowy domów cembrowanych.

Francja

Paryż zwiedzaliśmy dzięki Amandzie. Sama bardzo czekałam na tę podróż, bom nigdy w Paryżu nie była. Max był super przewodnikiem.

A Francję w tropikach mieliśmy szansę podejrzeć dzięki Kindze i Ivanowi @the_eysturlands. Mówiłam, że Kinga zabrała nas w miejsca, o których istnieniu nie ma się pojęcia! Szok!

Hiszpania

Magda zabrała nas do Rondy w Hiszpanii. To była dla mnie prawdziwa frajda – bardzo lubię hiszpańskie krajobrazy.

A Viola z My British Journey zabrała nas na hiszpańskie wyspy. Była Teneryfa i Gran Canaria.

Islandia

Czymże była by taka majówka bez wizyty na Islandii? Dzięki Agnieszce mieliśmy okazję zachwycić się tą niesamowitą podróżą. Zdjęcia, jak zawsze u Agnieszki – bajka!

Kanada

Każdy wie, że Kanada jest piękna, pełna natury, lasów i jezior. Razem z Sylwią pojechałyśmy do kanadyjskiego parku Portneuf.

Korea Południowa

Kinga natomiast wsadziła nas w samolot w Seulu i polecieliśmy razem na największą wyspę Korei Południowej – wyspę Jeju.

Niemcy

Haku zabrał nas też do samego Berlina!

Norwegia

Byłyśmy też w Norwegii na Spitsbergen, dzięku Ani z konta @lunysia.

Nowa Zelandia

Jadźka Matelska zabrała nas aż do Nowej Zelandii. Podczas tej majówki wpominałam, że Nowa Zelandia to moje podróżnicze marzenie. I tak się akurat złożyło, że Jadźka wybrała to miejsce na majówkę. Ależ byłam szczęśliwa!

Peru

Niezwykle barwną podróż zafundowała nam Dominika i zabrała nas do Peru. Tyle kolorów!

Polska

Do miejsc, które w czasach pandemii bez większego problemu można odwiedzić zabrały nas Jola, Ania i Monika.

Na Wielką Sowę w Sudetach, zabrał nas największy wojownik internetów, mój ulubieniec – włochata kulka, czyli Totencjusz, no i Jola.

Po przepięknych, niszczejących i chwytających za serducho ruin pałaców na Dolnym Śląsku spacerowaliśmy wraz z ekipą Pufoświat. Można je zwiedzać na dziko, z psami, zachowując oczywiście względy bezpieczeństwa. Najlepiej odwiedzać te miejsca wczesną wiosną i późną jesienią, kiedy nie ma liści i wszystko doskonale widać.

Ania zabrała nas też nad Bajkał, do jednej z ich ulubionych miejscówek pod Wrocławiem. Fajna woda, piękne ścieżki i świetna nazwa. Kiedy nie można jechać daleko, można zawsze wybrać się w miejsce o dalekiej, egzotycznej nazwie.

majówka w przeszłość

Monika z ekipy Beryl i Spółka zabrała nas natomiast nad Biebrzę, gdzie zwiedzaliśmy razem Biebrzański Park Narodowy i jego psiolubne okolice. A nocowaliśmy w Biebrzańskiej Osadzie.

Seszele

Raj! Tak jak myślimy, że raj, tak Ania udowodniła zdjęciami, że tam jest po prostu obłędnie!

Słowenia

Cudne zakątki Słowenii mogłyśmy zwiedzić dzięki majówce Kasi.

Szwajcaria

Nie zabrakło też Szwajcarii. Znów dzięki podróżnikowi na czterech łapach – Haku.

Tajwan

To chyba miejsce, które najbardziej mnie ze wszystkich zachwyciło. NIGDY o tym nie słyszałam i NIGDY tego zjawiska nie widziałam. Ba, mieszkałam w Chinach i ominęłam tę wyspę, którą wspominała Amanda. Co za żal! Wspaniała miejscówka.

USA

Karolina i Michał pokazali nam kawałek Stanów Zjednoczonych. Jeśli masz ochotę na więcej filmów i zdjęć z tej części świata, u nich na pewno nie będziesz się nudzić.

Wielka Brytania

Nie zabrakło też Wielkiej Brytanii. Ponownie Viola, tym razem spacer po pięknej stolicy hrabstwa Chester – Cheshire.

Włochy

Żadna majówka w przeszłość nie mogła odbyć się bez wizyty we Włoszech. I to właśnie w Dolomity zabrali nas Amanda, Michał i Max. Jak zwykle przepiękne krajobrazy, ktore nigdy nie zawodzą.

Wyspa Wielkanocna

Otwiera i zamyka naszą listę – Kinga tym razem na Wyspie Wielkanocnej. Spójrz tylko na ten zachód słońca!

Piękna ta nasza majówka dookoła świata. Może za rok znów wyruszymy?