kąpiel relaksacyjna

Kąpiel relaksacyjna, czyli wieczór w rytmie slow

To coś wyjątkowego…

Zanużenie się w ciepłej wodzie, otulenie zapachem, pozostawienie świata za drzwiami łazienki… Liczy się tylko relaks…

Podaruj sobie odrobinę luksusu

W zaciszu swojej łazienki możesz bez większych trudności stworzyć sobie własne SPA i zrelaksować się po długim dniu.

Kąpiel relaksacyjna – jak często sprawiasz sobie taką przyjemność? Idealnie byłoby raz w tygodniu. Taka kąpiel odpręży cię i zregeneruje twoje mięśnie. Przyniesie korzyść twojej skórze, poprawi twoje samopoczucie i pomoże zasnąć. Ciepła woda otworzy pory, dzięki czemu pozbędziesz się także toksyn ze swojego organizmu.

Oprócz kąpieli relaksacyjnych, możesz również zafundować sobie kąpiel rozgrzewającą i kąpiel leczniczą, ale dziś zajmiemy się po prostu naszym relaksem…

kąpiel relaksacyjna

Kąpiel relaksacyjna

Najważniejsze to stworzyć atmosferę. Włącz ulubioną muzykę, przynieś sobie coś do picia i czytania. Może lubisz otoczyć się także światłem świec? Cokolwiek, co sprawi ci przyjemność i odpręży cię. Zorganizuj opiekę dla dzieci, psa i kota, żeby nikt nie przeszkadzał ci w tym spokojnym wieczorze.

Przed wejściem do wanny zrób sobie peeling ciała i nałóż na twarz maseczkę. Zazwyczaj należy je trzymać na twarzy przez ok. 15-20 minut, dokładnie tyle, ile powinna trwać twoja kąpiel.

Optymalna temperatura wody to pomiędzy 36°C a 38°C, czyli o ok. 2 stopnie wyższa od temperatury twojego ciała.

Niezwykle ważny jest także zapach. To on właśnie silnie oddziaływuje na zmysły, dlatego dobrze zastanów się nad wyborem tego odpowiedniego do twojej kąpieli relaksacyjnej. Możesz również dodać do wody najrozmaitsze dodatki. Sklepy przepełnione są przecież kulami do kąpieli i płynami. A jeśli stawiasz na naturalne środki to mam też coś dla ciebie.

Mlekiem i miodem płynąca…

Do ciepłej wody dodaj trochę mleka i miodu. Takie dodatki sprawią, że twoja skóra wspaniale się odżywi, ujędrni i wygładzi się.

Aromatyczna lawenda

Każdy chyba zna właściowości lawendy – ukoi ból głowy, rozluźni i uspokoi cię. Dodaj kilka kropel olejku lawendowego do wody, bądź stwórz napar z lawendowego suszu i niech roznoszący się w powietrzu zapach ukoi twoje nerwy.

kąpiel relaksacyjna

Po wyjściu z wanny

Po takiej kąpieli nie zapomnij nabalsamować porządnie twojego ciała. Zacznij od twarzy. Sięgnij po odżywczy krem i delikatnie wmasuj go w skórę. Do nawilżenia ciała możesz użyć też ulubionego olejku. Zadbaj również o swoje stopy i posmaruj je odpowiednim kremem.

Pozostaw swoje mazidła na skórze aż do ich wchłonięcia. Nie wracaj też od razu do zajęć domowych. Otul się szlafrokiem, wypij sobie ziołową herbatę, poczytaj gazetę. Niech twój relaks nie ograniczy się jedynie do 20 minut w wodzie.

Czy kąpiel relaksacyjna jest dla każdego?

Niestety nie. Należy pamiętać, że ciepła woda rozszerza naczynia krwionośne. Osoby borykające się więc z chorobami układu krążenia czy nadciśnieniem powinny unikać wylegiwania się w ciepłej wodzie. Może to bowiem wywoływać zawroty głowy, a nawet utratę przytomności. Długie kąpiele nie są też zalecane podczas ciąży i miesiączki.


Przeczytaj artykuły o porannych i wieczornych rytuałach, które wprawią cię w dobry nastrój, zrelaksują cię i poprawią jakość twojego snu.