Przejdź do przepisu na chipsy z jarmużu

Czy wiesz, jaki mamy w dzisiejszych czasach problem?

Nie jadamy JEDZENIA. Jemy półprodukty, gotowce, doprawiamy wszystko mieszanką z torebki. Wchodzimy do marketu i przepadamy. Najnowsze owocowe kaszki, deserki, najsmaczniejsza wege pasta do chleba, kasza jaglana z warzywkami, gotowe sałatki, zupy ze słoika. 

Ciemny chleb? Zdrowy myślisz. Czy wiesz, że producenci często stosują np. karmel, by chleb nabrał koloru, a ty żebyś pomyślała, że to chleb razowy?

Nie wspominam już tutaj nawet o wegańskich zamiennikach mięsa czy nabiału. Kotlety, sery, wędlinki i jogurty. Czy zdajesz sobie sprawę, że znakomita większość z nich to same śmieci?! 

Na czym polega w końcu ten weganizm?

Wszystko jest dla ludzi, jasne. I sama też czasem kupuję takie rzeczy. I pewnie, że są smaczne! Ale codzienne wrzucanie w siebie takich produktów na pewno nie wyjdzie nam na zdrowie. Wegetarianizm czy weganizm absolutnie nie polegają dla mnie na „niejedzeniu” mięsa, a w zamian opychaniu się frytkami z fast fooda. Tak też można. Ale chyba nie o to chodzi?

Myślisz sobie, że ten w sos w torebce, który dodasz do swojej lasagne lub spaghetti bolognese nie ma w sobie nic niezdrowego? Nie byłabym tego taka pewna… 

chipsy z jarmużu
chipsy z jarmużu

Mydlące nam oczy BIO

Ostatnio to już w ogóle jest dramat. Wszystkie produkty stają się nagle bio i wegańskie. Ale nie daj się na to nabrać. To wcale nie musi oznaczać, że produkt jest zdrowy. Łapiemy się na BIO napisy na opakowaniach, myślimy że skład niczym nas nie zaskoczy i nie zawiedzie. Nie sugeruj się tym!

Hitem są dla mnie musli i batony śniadaniowe, które mają w sobie tyle cukru i śmieci, że głowa zaczyna boleć na samą myśl. Coś co się nazywa musli wcale nie musi być zdrowe (i często nie jest). Syrop, cukier, olej palmowy, słodkie dodatki. Po co nam to? Uwierz mi, nie wszystkie „zdrowe” batony są zdrowe…

Gotuj w domu!

Czy wiesz, że zamiast kupować gotową zupę zrobisz ją w domu? Możesz ugotować raz a dużo. Podzielić na porcje i wrzucić do zamrażalnika. To samo z chlebem, pierogami czy sosami. Na mięsie się nie znam, ale zakładam, że też można wiele rzeczy wrzucić do zamrażarki. Można nawet zamrozić ciasto. 

W domu można też przygotować zdrowe batony czy chipsy warzywne. Zdrowe przekąski, np. z ciecierzycy. Opcji jest wiele, a jedynie co potrzebujemy to nasze nastawienie i wyrobienie w sobie lepszych nawyków. 

U nas rewolucja nastąpiła w tamtym roku, kiedy to całkowicie przestaliśmy kupować słodycze i słone przekąski w sklepach. Albo ich nie jemy, albo kombinujemy coś w kuchni. Wiesz jak super spakuje banan oblany gorzką czekoladą i obsypany orzeszkami? Mega!

chipsy z jarmużu

Ostatnio rozkochaliśmy się w chipsach z jarmużu.

Dziś podrzucam ci na nie przepis.

Chipsy z jarmużu

Składniki:

liście jarmużu

oliwa

suszony czosnek

płatki chili

sól

Przygotowanie:

Liście porwij na mniejsze kawałki. Skrop oliwą, posyp odrobiną czosnku, chili i soli. Wstaw do piekarnika na 100°C na ok. 30 minut. Co jakiś czas sprawdzaj, jak się mają. Każdy piekarnik jest inny, a takie chipsy możemy łatwo spalić lub może się okazać, że 30 min. to będzie za mało. Kiedy będą gotowe możesz posypać je ulubioną przyprawą.


Chipsy z jarmużu
Total Time
45 mins
 

Składniki:

liście jarmużu

oliwa

suszony czosnek

płatki chili

sól

Przygotowanie:

Liście porwij na mniejsze kawałki. Skrop oliwą, posyp odrobiną czosnku, chili i soli. Wstaw do piekarnika na 100°C na ok. 30 minut. Co jakiś czas sprawdzaj, jak się mają. Każdy piekarnik jest inny, a takie chipsy możemy łatwo spalić lub może się okazać, że 30 min. to będzie za mało.

Course: snaki
Author: Martyna