Czy potrafisz odpocząć? Czy wiesz, czego potrzebuje twój organizm, by mógł się zregenerować? Relaks jest niezwykle ważny w naszym codziennym życiu. Żyjąc w ciągłym biegu i nie pozwalając naszemu organizmowi na złapanie oddechu, wystawiamy go na ciągły stres. Może mieć to odbić się nie tylko na naszym zdrowiu psychicznym, ale również fizycznym. Stajemy się podatni na choroby i jesteśmy rozdrażnieni. Pamiętajmy, że relaks jest potrzebny każdemu z nas. I choć w pędzącym świecie czasem trudno nam się wyłączyć, warto się tego nauczyć. To pozwoli nam zebrać siły i utrzymać dobre samopoczucie. Dziś przychodzę do ciebie z listą 10 sposobów na relaks.

10 sposobów na relaks

Moje 10 sposobów na relaks.

1. Dom

Uporządkuj swoją przestrzeń. Bałagan nie działa na nas dobrze, dlatego zanim zaczniesz odpoczywać odgruzuj świat dookoła siebie. Nie chodzi o wycieranie kurzu, szorowanie toalety czy mycie podłóg. Wystarczy, że pozbierasz rzeczy, które nie są na swoim miejscu, ściągniesz ten ogrom rzeczy ze stołu, wrzucisz ubrania do szafy i zbierzesz w jedno miejsce walające się wszędzie zabawki. Wystarczy ci 15 minut, by poczuć, że panujesz nad sytuacją. 

2. Detoks informacyjny

Odłącz się od świata zewnętrznego, zapomnij o telefonie, komputerze, telewizji. Wyłącz wszelkie powiadomienia. Pobądź sama ze sobą bez natłoku zbędnych informacji, które zaprzątają ci głowę. Wycisz się i doceń czas offline.

3. Oddech

Głęboki oddech pomoże ci opanować atak paniki i pomoże się zrelaksować. Po prostu pooddychaj głęboko. Możesz to zrobić w każdym momencie dnia, kiedy czujesz, że wszystko cię przerasta. Pamiętaj, że już 5 spokojnych i głębokich oddechów pozwala uspokoić mózg. 

4. Książka

Po całym dniu, twoim nogom przyda się odpoczynek, dlatego wciągnij wygodne ubrania, otocz się zapachem ulubionego olejku, rozsiądź się na sofie, nogi oprzyj na poduszkach i sięgnij po książkę. Dzięki czytaniu możesz zapomnieć o tym co dzieje się dookoła ciebie i przenieść się do świata bohaterów twojej książki. Rozwiniesz swoją wyobraźnię, poprawisz pamięć i odpoczniesz. Same plusy!

5. Drzemka

Power nap to szybka regeneracja naszego organizmu w 20-30 minut. Taki odpoczynek odpręży nas, odświeży nasz układ nerwowy i da nam energii do dalszego działania. To nie ma być mocny sen, a jedynie krótki odpoczynek, zamknięcie oczu, półsen. Zamień kawę na drzemkę!

6. Ruch

Każdy ruch dobrze wpłynie na nasze zmęczone ciało. To właśnie wtedy wydzielają się w naszym organizmie endorfiny – hormony szczęścia. Jeśli nie lubisz się męczyć? Ciarki przechodzą cię na myśl o bieganiu lub treningu z Chodakowską? Idź na spacer, zrób wyciszającą jogę, potańcz. Każda taka aktywność jest ważna i na pewno poczujesz się lepiej. 

7. Kąpiel

Kąpiel relaksacyjna odpręży cię i zregeneruje twoje mięśnie. Przyniesie korzyść twojej skórze, poprawi twoje samopoczucie i pomoże zasnąć. Ciepła woda otworzy pory, dzięki czemu pozbędziesz się także toksyn ze swojego organizmu. Nie uważasz, że taka kąpiel to relaks idealny? 

8. Jedzenie

Jeśli lubisz gotować, idź do kuchni. Przygotuj coś nietypowego, coś co sprawi ci frajdę. Może będzie to coś czego nigdy jeszcze nie robiłaś? A może przygotujesz sobie ulubione danie z dzieciństwa? Może pomoże ci rodzina i razem spędzicie fantastyczny czas w kuchni?

Jeśli nie lubisz gotować to może lubisz jeść? Albo oglądać filmy o jedzeniu? Julie i Julia to mój absolutny hit! 

9. Muzyka

Czy wiesz, że muzyka relaksacyjna pozwala nam zwolnić rytm serca i obniżyć ciśnienie we krwi? Zapal świeczkę, zrób sobie ziołową herbatę, włącz spokojną muzykę lub medytację i usiądź pod kocem w ulubionym fotelu. Zobaczysz, jak szybko poczujesz się lepiej. 

10. Bliscy

Spędź czas z tymi, na których ci zależy. Porozmawiaj z partnerem, pograj z dzieciakami w planszówki, pogłaszcz psa i kota, spędź trochę czasu ze swoją złotą rybką. Bądź tylko dla nich. Bez smartfona w ręku, bez grajka w tle. Zadzwoń do kogoś – do mamy, dziadka, do koleżanki, z którą nie rozmawiałaś od miesięcy, bo się nie składało. Wygadaj się przyjaciółce jeśli tego potrzebujesz. A w czasach pandemii umów się na imprezę online. Czas spędzony z bliskimi może zdziałać cuda. 


A ty jak relaksujesz się po długim i ciężkim dniu? Wybierzesz coś z moich 10 sposobów na relaks? Mi frajdę sprawiają jeszcze puzzle i kolorowanki. Najważniejsze jest, żeby sprawdzić co na nas działa najlepiej. Każdy jest inny, ale opcji mamy nieskończenie wiele! Pamiętaj, że relaks to nic złego i nie jest lenistwem. Jest nam wszystkim niezwykle potrzebny do prawidłowego funkcjonowania i szczęścia!